"La clau de l'èxit és que els meus estudiants escullen els llibres que llegeixen. Ho fan individualment a partir d'una àmplia selecció, la qual cosa fa que llegir els encanti i els motivi. I com que estan motivats llegeixen molt, i com que llegeixen molt, es converteixen en molt bons lectors."

Nancie Atwell

Global Teacher Prize 2015

DESCOBRIR

El primer pas és oferir als alumnes un generós i atractiu sortit de llibres i recursos. D'aquesta manera, aconseguiràs que guanyin en autonomia i siguin capaços de descobrir el seu propi itinerari lector.

ORIENTAR

L'objectiu principal del professorat ha de ser el d'orientar a partir de l'observació, les dades objectives i el diàleg amb cada un dels lectors.

MOTIVAR

Mantenir a l'alumne motivat és un dels majors reptes de la lectura escolar i, possiblement, el que més temps i energia exigeix. Ningú no pot fer-li front en solitari.

Descobreix el mètode per a convertir als teus alumnes en lectors autònoms, motivats, habituals i competents.

DESCOBRIR

Les ciències cognitives assenyalen que, en tot acte d'aprenentatge, quan se'ns dóna la possibilitat d'escollir, mostrem més predisposició per aprendre.

Implicar als alumnes en el procés d'elecció és una de les claus per despertar i mantenir el seu interès per la lectura. Perquè cada un és diferent, no és suficient amb etiquetar els llibres per edats, sinó que els hem de donar eines i orientació perquè siguin capaços de trobar el llibre adequat en cada moment.

Una selecció àmplia i variada d'obres literàries

Experts en didàctica lingüística coincideixen en el fet que la millor manera de promoure l'hàbit lector és apropant a cada nen lectures que captin el seu interès i que estiguin alineades amb el seu nivell de competència lectora.

A Legiland hem fet una selecció de 700 títols i els hem classificat i ordenat segons diferents criteris: edat, idioma, gènere, temàtica. Cada alumne té la possibilitat de configurar la seva pròpia biblioteca en funció dels seus interessos i gustos.

Articles atractius i visuals

La lectura s'ha d'entendre en el seu sentit més ampli i per això no s'ha de limitar a la literatura de ficció. És recomanable incorporar un altre tipus de continguts com articles de divulgació, que exigeixen menys temps, aporten coneixements, desperten la curiositat i estimulen el debat a l'aula.

S'han de facilitar eines i recursos perquè els lectors aprenguin a ser autònoms per escollir les seves lectures, adaptant-se als seus gustos, ritme, nivell i moment vital.

BUSCADOR

FILTROS

LISTAS

OPINIONES

COMUNIDAD

FAVORITOS

BIBLIOTECA

MEDALLAS

SELECCIONES

RECOMENDADOS

Vols conèixer el catàleg de lectures?

ORIENTAR

L'orientador es basa en el coneixement del seu grup de lectors per oferir una selecció de títols ajustada a ells i evolucionar-la en funció de la progressió individual.

El gust per la lectura passa per ser capaços d'atendre convenientment la diversitat, tant pel que respecta als nivells lectors, com als ritmes i als interessos de cada alumne i alumna.

Disposar d'informació fiable i rellevant en el moment oportú és necessari per poder portar a terme una bona orientació als alumnes.

La informació permet actuar de forma personalitzada, atenent la diversitat de nivells, ritmes i gustos de cada lector.

No és necessari que tots llegeixin un mateix llibre per treballar una temàtica, l'estructura narrativa, un moment històric o un gènere. Donar a escollir entre una selecció prèvia feta per tu, acaba esdevenint molt més motivador per a ells i més enriquidor per a tots.

“El descobriment de Legiland ha suposat un gran impuls pel nostre projecte lector. Gràcies als qüestionaris que els alumnes resolen en acabar cada capítol, podem obtenir dades fiables i concretes sobre la seva comprensió lectora i aplicar mesures de reforç en els casos en què és necessari.

Cristina Heras,

Coordinadora del Projecte "Temps de llegir" de l'Institut Joaquima Pla i Farreras, Sant Cugat del Vallès

Vols saber quina informació específica obtindràs amb Legiland?

MOTIVAR

L'objectiu principal d'un professor en relació amb la lectura hauria de ser el d'eliminar –o com a mínim, reduir- la frustració i transformar-la en quelcom fàcil i plaent.

La lectura és responsabilitat de tots i totes: dins i fora del centre educatiu. La cooperació i el coneixement de les experiències que es porten a terme amb èxit són fonamentals per mantenir la motivació de totes les parts.

Per aconseguir que la lectura sigui una activitat que vingui de gust, és important aplicar estratègies que dignifiquin al lector, recompensin el seu esforç i facin que se senti part d'una comunitat amb la qual compartir i progressar.

PUNTOS

NIVELES

EQUIPOS

RANQUINGS

AVATAR

MEDALLAS

RETOS

DIPLOMAS

Reptes i activitats

Escoltar els interessos dels joves lectors i apropiar-se del seu llenguatge és clau per arribar a dissenyar activitats i reptes estimulants en línia amb els objectius del currículum.

Gamificació

Jugar és una acció lliure i espontània, una important font de progrés i aprenentatge, plaer i satisfacció. El joc és un ingredient motivacional que afavoreix l'aprenentatge i ajuda a crear un entorn educatiu més estimulant. La gamificació vinculada a la lectura té efectes visibles i sorprenents.

Una de les maneres més efectives de motivar als estudiants és aconseguint que les seves accions impactin en el món real, per exemple: crear nous textos, editar un llibre, ajudar a altres lectors a descobrir lectures, convertir-se en booktubers o formar part del jurat d'un important premi literari.

“L'alumnat de 1r d'ESO, amb curiositat per les diferents oportunitats que li dóna el sistema, han gaudit de la lectura, han acceptat reptes que creien impossibles com, per exemple, guanyar el concurs de contes i ha motivat a molts nens i nenes a trobar-li una utilitat al fet de llegir pel plaer de llegir.”

Elena Balaguer

Institut-Escola Les Vinyes

Vols saber quina informació específica obtindràs amb Legiland?

LLEGIR

Legiland facilita que l'alumnat pugui accedir a les lectures en el format que vulgui: digital o paper.

Lectura digital

Els articles i textos breus, a més dels clàssics, estan disponibles a la plataforma en format digital. Per la resta de lectures, facilitem l'accés al contingut a través de les biblioteques digitals públiques sempre que aquest existeixi.

Lectura en paper

Legiland fomenta la lectura en paper i les biblioteques escolars presencials. No només és possible adquirir llibres en paper per la biblioteca escolar a través nostre, sinó que facilitem l'enllaç per cada títol al catàleg de les biblioteques públiques.

El mètode Legiland ajuda a potenciar la biblioteca escolar com espai per a descobrir, llegir i compartir les lectures.

"Legiland ha augmentat molt el nombre de llibres prestats i de sol·licituds, per part de l'alumnat, de la inclusió de certs títols a la plataforma, demostrant d'aquesta manera un augment de l'interès en la lectura com a elecció pròpia i font de plaer."

Víctor González

European International School of Barcelona

Descobreix com podem ajudar-te a fomentar la lectura