Novetats setembre'19

Aquest curs hem estrenat diferents millores a la plataforma tant per l’alumnat com pel professorat. Us volem compartir algunes de les últimes novetats:

RECONEIXEMENTS

Un dels aspectes que hem volgut evolucionar i millorar a la plataforma és que tota mena d’alumne/lector es pugui sentir reconegut i recompensat per la seva evolució lectora. Els rànquings per lectors, equips i escoles són interessants i motivadors, no tenen intenció de competició, però només uns pocs alumnes veuen reconeguda la seva tasca. Per aquesta raó, hem inaugurat uns nous tipus de reconeixements que serviran per motivar a tot alumnat, lector i no tant lector, i que se sumen al que ja tenim (avatar, reptes, concursos, etc.).

Medalles: a partir d’ara proposem una sèrie de medalles digitals que els alumnes poden aconseguir a mesura que van llegint una sèrie de llibres. Són medalles temàtiques que reconeixeran la tasca lectora dels alumnes col·leccionistes i que van llegint motivats pel gènere i la temàtica. Aquestes medalles es concedeixen automàticament quan el lector aconsegueix el repte.

Reconeixements lliurats pels tutors: hem habilitat una secció al perfil de tutor/-a d’aula perquè sigui el professor/-a qui pugui reconèixer l’activitat dels alumnes. D’aquesta manera, el tutor/-a que ho consideri pot donar a l’alumne les següents recompenses: crèdits per millorar el seu avatar, desbloquejar un nivell lector perquè pugui accedir a nous elements del seu avatar, lliurar-li un diploma imprès i personalitzat o una medalla digital com a Gran Lector/-a. 

Algunes d’aquestes recompenses es poden donar tantes vegades com es vulgui i d’altres, com la medalla de Gran Lector/-a, només es pot lliurar una vegada al curs. 

Els reconeixements els podeu trobar i lliurar al perfil de cada alumne, consultant a través del vostre panell de control de cada aula.

FEED DE SEGUIMENT LECTOR

Pel que fa a l’alumnat hem creat un apartat que apareix a la seva pantalla inicial i és un feed d’activitat i seguiment d’altres lectors de la comunitat Legiland. 

Mitjançant aquest feed, els alumnes poden descobrir altres lectures que estan realitzant companys de classe, escola o tota la comunitat Legiland, i també seguir a aquells usuaris que tinguin un perfil lector que els sembli interessant. En cap cas, els alumnes tenen coneixement de quants lectors els segueixen o qui són, no apareixen els seus cognoms ni l’escola a la qual pertanyen, ja que la funció del feed no és crear una xarxa social, sinó socialitzar la lectura i ajudar a l’alumne a descobrir noves lectures a través d’infants i joves de la seva mateixa edat, gustos o interessos similars. 

Concurs Estiu Legiland: Ens fem Booktubers!

L’estiu és temps de vacances, de jugar, de desconnectar, de viatjar i també és temps de llegir… Com ja sabeu, les llicències escolars Legiland tenen una durada de tot un any i, per tant, tot l’alumnat podrà continuar accedint a la plataforma i fer qüestionaris durant els mesos de juliol i agost.

Des de Legiland, volem proposar-vos un nou concurs per tenir present la lectura durant l’estiu i per això, llencem el repte de convertir el vostre alumnat en booktubers. Els booktubers, com ja sabeu, són persones que recomanen i donen la seva opinió de llibres a través de vídeos que pengen a les diferents xarxes socials. Si voleu més informació, podeu recuperar l’activitat que vam fer sobre els Booktubers aquí.

El nostre objectiu és continuar treballant per desvetllar el gust per la lectura entre els infants i joves i treballar el component social i engrescador dels llibres.

Per això, aquí teniu el concurs d’estiu Legiland 2019: Ens fem Booktubers!

Participants del concurs

Qualsevol dels alumnes que en el curs 2018/19 tinguin una llicència a Legiland.

Per participar cal:
1. Presentar-se de manera individual o en grup de dues o tres persones màxim.

2. El vídeo de recomanació literari ha de correspondre a un llibre que s’hagi llegit i que formi part de Legiland.

3. El vídeo de recomanació s’ha de fer en l’idioma en què estigui present el llibre a la plataforma Legiland. Si el llibre és en català, el vídeo de recomanació haurà de ser en català. Si el llibre està en castellà, el vídeo s’haurà de fer en castellà.

4. El vídeo de recomanació ha de tenir una durada màxima de 2 minuts i ha de ser totalment inèdit. És important afegir una imatge amb el títol del llibre i l’autor/-a  i, si es vol, títols de crèdit on s’inclogui de nou el títol del llibre, l’autor/-a i l’editorial.

5. El vídeo ha de ser una recomanació del llibre i, per tant, ha d’incloure una breu sinopsi de què tracta el llibre (molt resumit!) i una opinió personal on s’expliqui perquè recomanes/recomaneu aquest llibre, però sempre ben justificat i plantejat. No feu spoilers del final! Aquells vídeos que utilitzin un llenguatge inapropiat seran desqualificats.

6. Al vídeo de recomanació ha de sortir la persona/persones participants exposant la seva opinió davant de la càmera. Fora la vergonya! Hem de ser autèntics booktubers!

7. El vídeo ha d’estar en format mp4 o similar. Reviseu que estigui correcte el so i la imatge.

Premis

Tots els vídeos de recomanacions seran visualitzats per l’equip de Legiland i rebran, per primera vegada, a la plataforma un nou premi: una medalla virtual.

Al curs 2019/20 estrenem un nou apartat de gamificació on cada alumne podrà aconseguir amb les seves lectures medalles virtuals per anar omplint el medaller del seu espai personal.

Els alumnes que participen en el concurs, només pel fet de participar, seguint les normes del concurs, rebran la medalla Booktuber i estrenaran el seu medaller.

I, a més a més, els vídeos de recomanacions que siguin escollits com els millors -per la seva qualitat argumental i artística- tindran un altre reconeixement: seran publicats a la fitxa del llibre a la plataforma Legiland, perquè així pugueu ajudar a altres companys a escollir lectura.

Forma de participació

El termini de participació és del 15 de juliol al 31 d’agost del 2019. Per participar en el concurs és necessari:

1.Inscriure’s a través de la plataforma, menú principal Reptes / Concursos / botó Participo (termini d’inscripció fins a les 23.59 h del 15 de juliol). Si sou un grup d’alumnes, després d’apuntar-vos al concurs, us apareixerà l’opció de Crear o Unir-te a un Equip. Per crear un Equip, només necessiteu un nom i una imatge com a representació o logo.

2. Publicar el vídeo de recomanació literària (Youtube o Vimeo) en obert i accés públic o privat i fer-nos arribar de l’enllaç a través d’un correu electrònic a [email protected] indicant a l’assumpte “Concurs Booktuber” i dins el correu electrònic el nom i cognoms de l’alumne/-s, nom del grup -si s’escau- i escola del participant/-s.

3. Per participar en el concurs, és imprescindible que en enviar-nos l’enllaç del vídeo, ens feu arribar l’autorització de drets d’imatge signada pel pare i la mare o pels dos tutors o representants legals (En breu podreu descarregar aquí les autoritzacions). No es donarà per vàlid cap vídeo de recomanació que no adjunti aquesta documentació al correu electrònic. I recordeu: signada tant per la mare com pel pare! Tots dos! (L’autorització és per una qüestió legal, nosaltres no farem ús comercial del vídeo, simplement, si és escollit, el penjarem a la plataforma Legiland o a les xarxes socials).

Quedaran fora de concurs els vídeos de recomanacions literàries que no compleixin els requisits de les bases (inscripció prèvia al concurs i publicació del vídeo amb les característiques especificades i/o fora de termini)

Valoració i lliurament premis

L’equip de Legiland valorarà tots els vídeos de recomanacions literàries presentats tenint en compte l’exposició de l’opinió personal, l’argumentació i la creativitat.

Els guanyadors es donaran a conèixer durant el mes de setembre a través de les nostres xarxes socials i per correu electrònics a les escoles guanyadores.

Avís legal

La participació implica l’acceptació d’aquestes bases.

Els vídeos de recomanacions presentats seran propietat de l’autor, però s’autoritza a Legiland a la distribució i exhibició sempre que s’especifiqui l’autoria i que no s’utilitzi amb finalitats comercials.  

Els vídeos de recomanacions que participin en el concurs han de ser de creació pròpia i els autors han de tenir els drets dels materials.

Podeu descarregar aquí el cartell perquè el pugueu penjar al vostre centre escolar i animar als vostres alumnes a participar. I també aquí les bases legals del concurs.  

Programació Activitats Legiland Estiu 2019 i Curs 2019/20

ESTIU 2019

ENS FEM BOOKTUBERS!

Proposem als infants i joves que participen a Legiland que es converteixen en booktubers! Per això, només cal que ens ressenyin en un minut i mig com a màxim un llibre que estigui a la plataforma Legiland que els hi hagi agradat i el vulguin recomanar.

Ben aviat, penjarem les bases específiques per participar en aquesta activitat estiuenca.

Els millors vídeos de booktuber, seleccionats des de Legiland, formaran part de la fitxa del llibre i els seus creadors/-es rebran una medalla en el nou medaller que estrenarem el curs vinent per continuar gamificant la lectura.

Període d’inscripció: del 14 de juny al 15 de juliol 2019

Recepció de vídeos: del 15 de juliol al 31 d’agost 2019

Anunci dels guanyadors: Setembre 2019


CURS 2019/20 (PER TRIMESTRES)

1r TRIMESTRE:

CONCURS ESCRIPTURA CREATIVA

Repetim experiència amb el concurs d’escriptura creativa, per treballar conceptes relacionats amb les històries, la capacitat de narrar i crear mons. Convocarem el concurs literari entorn una temàtica concreta i podran participar tots els alumnes que estiguin inscrits a Legiland el curs 2019/20.

Període d’inscripció: del 15 de novembre al 13 de desembre 2019

Recepció de contes: de l’1 de desembre 2019 al 10 de gener 2020

Anunci dels guanyadors: Gener 2020


2n TRIMESTRE:

CONCURS BOOKTRAILERS SANT JORDI 

Ja un clàssic entre les activitats Legiland és el concurs de booktrailers, que vol apropar la lectura als infants i joves des d’un punt de vista dinàmic i divertit, on es treballen competències lingüístiques, audiovisuals, artístiques, culturals i digitals.

Període d’inscripció: del 3 de febrer al 24 de febrer 2020

Recepció de booktrailers: del 2 de març al 17 d’abril 2020

Anunci dels guanyadors: 23 d’abril 2020


3r TRIMESTRE:

UNA HISTÒRIA, MIL VERSIONS: INVESTIGADOR LITERARI

Aquesta nova activitat enfocada al món literari té com a objectiu convertir els alumnes en investigadors i que reflexionin entorn les històries i el món editorial. Per això, caldrà que escullin un títol o una temàtica i investiguin diferents edicions o propostes sobre aquesta història (literària, adaptació audiovisual, etc.) Un cop investiguin i escullin algunes d’aquestes propostes, s’han d’exposar (es poden acompanyar amb gadgets o objectes) i fer una fotografia, acompanyada d’un breu text explicatiu.

Període d’inscripció: del 13 d’abril al 4 de maig 2020

Recepció de fotografies: de l’11 de maig a l’1 de juny 2020

Anunci dels guanyadors: Juny 2020


ACTIVITATS ANUALS

PREMIO YOLEO

2n certamen Premio Yoleo que, com aquest curs, converteix als lectors de Legiland en jurat per escollir els finalistes del Premi Yoleo. La obra guanyadora del Premi Yoleo serà publicada i, per tant, els infants i joves que participen com a jurat veuen com la seva opinió té un impacte real en el món editorial. Al Premio Yoleo, els lectors passen a ser una peça clau en el procés de publicació d’una obra.

Les dades del Premio Yoleo es publicaran ben aviat.


CREEM LA NOSTRA AVENTURA LEGILAND! (Creació col·lectiva)

De ben segur que recordareu els llibres-joc “Tria la teva aventura” que tant d’èxit van tenir entre els infants i joves durant els anys 80 i 90. Des de Legiland llancem una nova proposta d’activitat, basada en aquests llibres, enfocada a la tria i creació d’una obra col·lectiva, on un autor/-a s’encarregarà d’escriure una història a partir de les idees proposades i escollides pels mateixos alumnes.

El procediment serà molt senzill: proposarem un primer capítol d’una història. A continuació, els alumnes que la llegeixin i facin el qüestionari de comprensió lectora podran enviar-nos idees per continuar la història. L’equip Legiland recollirà les principals idees i l’alumnat podrà votar quina li agrada més, per a continuació, l’autor/-a escriure el capítol basat en la idea escollida. Així continuarem el recorregut per tota la història fins a finalitzar una obra col·lectiva.

Les dades per participar en aquesta proposta anual es publicaran ben aviat.

Pot descarregar-te aquesta mateixa informació en el document enllaçat Programació Activitats Legiland Estiu 2019 i Curs 2019/20.

I aquí tens un calendari breu perquè no t’oblidis de cap data en les teves programacions! 

Novetats pròxim curs 2019/20

Us presentem les novetats de la plataforma que trobareu el pròxim curs. Algunes d’elles ja estan implementades i la resta estaran disponibles a principi de curs. 

TUTORS

Legiland ha estat treballant -i escoltant les necessitats del professorat- per crear unes novetats que faciliten la seva tasca diària, tant per fer el seguiment lector com en el seu paper de guia per l’alumnat. 

  • Nou perfil de seguiment de l’alumne:

El nou perfil permet fer un seguiment de l’evolució lectora de l’alumnat més exhaustiu, fàcil i pràctic. L’objectiu és que el tutor/-a obtingui les dades més rellevants d’una manera ràpida amb dades destacades (lectures fetes, nombre de qüestionaris, percentatge d’encerts), tot això acompanyat de gràfics i una part visual més atractiva. 

  • Prestatgeries:

A Legiland creiem que el professor/-a té un paper fonamental com a orientador dins el procés de creació del gust per la lectura. Per aquesta raó, hem volgut crear un element que pugui servir al professorat per poder fer motivar la lectura entre l’alumnat, més enllà de la ja funció existent Recomanar. Amb les prestatgeries, el professor/-a pot agrupar llibres per temàtiques, autors, sagues, etc. per orientar al lector/-a (per exemple, Fans de Roald Dahl, Fantasia, Fans del Harry Potter…). 

Legiland deixarà definides unes prestatgeries per si et poden ser útils i animar-te a crear les teves pròpies.

  • Comanda de llibres

Ja està habilitada des de fa uns mesos una nova funcionalitat per fer la comanda de llibres d’una manera intuïtiva i senzilla a través del web.


ALUMNAT

L’objectiu d’aquest pròxim curs envers l’alumnat és donar visibilitat a la seva identitat lectora, quelcom fonamental per crear lectors de futur. Per això, s’incorporen les següents novetats:

  • Perfil de lector:

Cada alumne tindrà un perfil que resumirà la seva activitat lectora i que servirà per ajudar a altres lectors amb gustos similars a compartir opinions i experiències lectores. 

  • Noves funcionalitats: Vull llegir i Favorits

Els lectors/-es podran marcar els llibres que volen llegir en un futur i també aquells que els hi han agradat especialment. Una manera de reforçar la identitat lectora.

  • Millores al cercador:

Nous filtres de cerca i opcions d’ordenació per trobar noves lectures, tant per l’alumnat com el professorat.

GAMIFICACIÓ

Ampliem la gamificació amb l’objectiu de socialitzar i compartir el fet lector i motivar a tota mena d’alumnat.

  •  Equips:

Els alumnes podran associar-se en grups per aconseguir punts junts i pujar en el rànquing. D’aquesta manera, també podran participar en concursos i reptes en equip. Una manera de socialitzar i compartir el fet lector.

  • Medaller:

Incorporem les medalles en el sistema de gamificació. Cada medalla planteja un repte diferent. Hi haurà reptes per motivar a tota classe de lector.

Millores web maig 2019

Aquest mes hem estat treballant en una millora que segur que serà del vostre interès com a professorat.

En alguna ocasió, és possible que us hàgiu trobat amb alumnes que han tingut algun problema de connexió i que no han pogut desenvolupar amb normalitat un qüestionari Legiland de comprensió lectora. 

Per solucionar aquests casos, hem implementat una novetat que permetrà reiniciar el qüestionari perquè l’alumne el pugui tornar a fer, des del punt on va haver la fallida d’internet. És a dir, les preguntes que contestés abans del problema, ja no tornen a aparèixer. 

Quan succeeixi aquesta situació, l’alumne veurà en el seu panell de qüestionari un missatge d’Error. A partir d’aquí, l’alumne es pot adreçar al tutor/-a i aquest mitjançant el gestor de centre i, el curs vinent, els mateixos tutors d’aula, podran analitzar el cas i reiniciar el qüestionari si ho consideren o s’escau. 

Per fer-ho, s’han de seguir quatre passes: 

  • Accedir com a Gestor de Centre i al menú Lectors, dirigir-te a Reiniciar Qüestionaris.


  • A continuació hi ha una pantalla amb un llistat dels alumnes i títols en què hi ha hagut un problema de connexió. Aquest llistat es pot filtrar pel nom i cognoms dels alumnes.


  • A cada qüestionari podràs accedir per veure les respostes correctes o on s’ha produït l’error i analitzar les dades.



  • Per últim, a la pantalla del llistat podràs reiniciar el qüestionari de cada alumne amb el botó corresponent.

Millores web i novetats abril 2019

Les novetats que hem estat treballant aquestes últimes setmanes tenen com a objectiu millorar l’experiència dels alumnes i professorat a Legiland. A continuació, us passem a detallar:

-CREACIÓ EQUIPS:  A partir d’ara, hem creat una nova funcionalitat a la web que és la creació d’equips. Aquests equips poden ser equips de lectura i també ens serviran per plantejar reptes i concursos en grup. De moment, els alumnes que ho desitgin poden crear un grup i convidar als companys a unir-se per tal de fomentar la lectura en grup i socialitzar el fet lector. En aquest cas, els punts que vagin fent individualment amb les seves lectures autònomes serviran per sumar punts al grup i situar-se al rànquing d’equips. Els equips poden escollir el seu propi nom i logo.

FITXA DELS LLIBRES: es completaran amb els book trailers dels guanyadors i mencions especials dels concursos de Sant Jordi. El nostre objectiu és que els alumnes puguin visualitzar les seves pròpies creacions a la plataforma com una forma d’incentivar el seu interès i valorar la feina feta. 

NOU PERFIL DE PROFESSOR: hem reorganitzat visualment el perfil de tutor/a i alhora hem afegit noves funcionalitats que us passem a detallar:

Nova visualització del seguiment d’alumnes: per millorar el seguiment i l’evolució lectora de cada alumne, a partir d’ara trobareu una fitxa molt més completa amb les seves dades lectores i més fàcil de consultar. Aquesta fitxa anirà incorporant nous elements de cara al curs vinent.

Comanda de llibres: a la pestanya de Gestió trobareu una nova eina per poder realitzar la comanda de llibres de manera molt més fàcil i visual. En aquest cas, només has de fer una Nova comanda, posar-li un nom identificatiu i, a continuació, escollir els títols i nombre d’exemplars. La comanda es guarda automàticament i, per tant, podeu modificar-la tantes vegades com vulgueu fins que la doneu per finalitzada. 

Notificacions: el canal de contacte entre Legiland i els tutors/-es ara està més visible al perfil i el podeu consultar a la portada. També hem millorat la visualització dels llibres recomanats per la plataforma i facilitar la recomanació de llibres i articles.

Guanyadors del concurs Book trailers de Sant Jordi 2019

Avui 23 d’abril, dia de Sant Jordi i del llibre, ja podem anunciar els guanyadors del 2n certamen del concurs de book trailers.

Volem agrair a tots els alumnes, les escoles i el professorat que ha format part del concurs. A tots els alumnes, que de manera individual o col·lectiva s’han engrescat creativament. I, per suposat, a totes les escoles i professors/-es que han motivat i ajudat als seus alumnes a apropar-se a la lectura d’una manera diferent.

Aquests han estat els book trailers guanyadors (ben aviat, compartirem els vídeos amb vosaltres):

Millor book trailer:  

  • al grup The Kaotiks pel book trailer de “Los juegos del hambre” de l’Institut El Vern.

Millor guió:

  • al grup EISB pel book trailer de “El club de las zapatillas rojas” de la European International School.  

Millor idea:

  • al grup Frida’s pel book trailer de “Cuentos de buenas noches para niñas rebeldes” de l’escola Daina-Isard.

Millor actuació:

  • al grup Súper Girls pel book trailer de “Diari de Greg 1” de l’escola Parc de Saladar.

Millor efectes especials:

Queda desert per manca de book trailers que hagin treballat els efectes especials.

I volem fer mencions especials als següents book trailers:

  • al grup JIE Guys de l’Institut el Vern pel book trailer “Ventajas de ser un marginado”.
  • al grup La familia TÖKLAND de l’Institut el Vern pel book trailer “La isla de Tökland”.
  • al grup Lectorsgirls de l’escola Daina-Isard pel book trailer “Wonder”.
  • al grup Els viatgers de l’Institut el Vern pel book trailer “Ombres a la foscor”.

Aquests book trailers s’han escollit perquè formin part de la fitxa del llibre a la plataforma Legiland, de la mateixa manera, que ho faran els book trailers guanyadors en les categories oficials.

Gràcies de nou a tot l’alumnat i professorat que han participat. Us esperem a la pròxima edició!

Dia Internacional del Llibre Infantil 2019: Els llibres ens encomanen calma

Avui, 2 d’abril, celebrem el Dia Internacional del Llibre Infantil, i, per això, a Legiland li volem retre un homenatge compartint amb vosaltres el missatge publicat al web de la OEPLI (Organización Española del Libro Infantil y Juvenil). 

L’IBBY promou des de 1967 la celebració del Dia Internacional del Llibre Infantil que se celebra el 2 d’abril (coincidint amb la data de naixement de Hans Christian Andersen), amb l’ànim d’inspirar amor pels llibres i la lectura i per cridar l’atenció de la comunitat internacional sobre la literatura infantil i juvenil.

Enguany la secció de Lituània difon el cartell i el missatge de Kestutis Kasparavicius. Aquí us deixem el seu text, traduit al català per Anna Rius.

Els llibres encomanen calma

«Tinc pressa!»… «Faig tard!»… «Adeu-siau!»… Gairebé cada
dia sentim aquesta mena d’expressions, no només a Lituània
–situada al bell mig d’Europa–, sinó a molts altres indrets del
món. I també molt sovint sentim que vivim a l’edat de
l’abundància d’informació, la pressa i la precipitació.
Per contra, si prenem un llibre entre les mans, de seguida ens
sentim diferents. I és perquè els llibres tenen aquesta qualitat
meravellosa: ens encomanen calma. Tot just obrim un llibre i
ens endinsem en les seves tranquil·les profunditats, deixem de
sentir que tot passa corrents al voltant nostre sense que
puguem apreciar res. Tot d’una, comencem a adonar-nos que
ja no cal fer unes feines molt urgents que realment tenen poca
importància. En els llibres, les coses passen a poc a poc i en un
ordre precís i estipulat. Potser és perquè les pàgines estan
numerades, potser és perquè mentre les passem cruixen
dolçament i ens produeixen un efecte tranquil·litzador. En els
llibres, els esdeveniments del passat es troben plàcidament
amb els que han de venir.
L’univers del llibre és a bastament obert; la realitat s’hi barreja
alegrement amb la imaginació i la fantasia. I de vegades ens
demanem astorats si va ser en un llibre o en la vida real que
vam adonar-nos que bonic és veure caure d’una teulada les
gotes de la neu fosa, o que preciosa és la molsa flonja que
recobreix la tanca del veí. ¿És gràcies als llibres o gràcies a la
realitat que hem après que les baies del ginebró són
amargants, a més de boniques? ¿Va ser en el món dels llibres o
de veritat jèiem sobre l’herba fresca, o hi sèiem amb les cames
encreuades, contemplant els núvols com solquen el cel?
Els llibres ens ajuden a no accelerar-nos, ens ensenyen a
fixar-nos en les petites coses; els llibres ens conviden, fins i tot
ens empenyen, a seure còmodament durant una bona estona,
perquè acostumem a llegir-los asseguts i els recolzem sobre
una taula o els aguantem entre les mans, oi?
¿I no heu experimentat mai una altra meravella: que quan
llegiu un llibre, el llibre també us llegeix? Sí, segur, els llibres
també saben llegir. Us llegeixen el front, les celles, les
comissures dels llavis com pugen i baixen, però, sobretot, els
llibres us llegeixen els ulls. I mirant-vos als ulls, poden
veure-hi… Bé, prou ho sabeu, vosaltres mateixos!
Estic segur que els llibres no s’avorreixen mai quan els teniu
entre les mans, perquè algú que gaudeix de la lectura, tant si
és infant com adult, és molt més interessant que algú a qui els
llibres li són igual, que sempre competeix contra el rellotge,
que mai té temps per aturar-se i seure a observar què passa al
voltant seu.
Aquest és el meu desig per a tothom en el Dia Internacional
del Llibre Infantil: Deixeu que hi hagi llibres interessants per
als lectors, i lectors interessants per als llibres!

Aquests són alguns dels últims títols de literatura infantil que hem afegit a Legiland. Quin imprescindible creus que hauria de formar part de la plataforma?

Millores web març 2019

Aquest mes hem afegit una nova eina per millorar la usabilitat del professorat que està utilitzant Legiland. Tal com ens havíeu demanat, des del perfil de tutor/-a ara ja es pot fer:

Consultar el catàleg d’articles i fer la lectura d’aquests: ara ja podeu llegir digitalment els articles que formen part de la plataforma per poder conèixer de primera mà com són i poder treballar-los a l’aula.

Recomanar articles als lectors/estudiants: també en relació als articles hem habilitat l’opció de poder recomanar-los com es fa amb els llibres. 

Concurs Booktrailers Sant Jordi 2019

Ja queda menys per celebrar un dels dies més literaris de l’any com és Sant Jordi. I des de Legiland us convidem a participar en la nostra particular celebració: el Concurs de Booktrailers Sant Jordi 2019. Us animeu a participar? Una manera diferent de fomentar i dinamitzar la lectura a l’aula. 

Participants del concurs

Qualsevol dels alumnes que en el curs 2018/19 tinguin una llicència a Legiland. Per participar cal:

  1. Formar un equip de mínim 1 persona, màxim 6 persones.
  2. El booktrailer ha de correspondre a un llibre que s’hagi llegit i que formi part de Legiland.
  3. El booktrailer ha de tenir una durada màxima de 2 minuts i ha de ser inèdit.

Premis

Repartirem 5 premis en les següents categories:

  • Categoria 1: el millor booktrailer
  • Categoria 2: el millor guió
  • Categoria 3: la millor idea
  • Categoria 4: la millor actuació
  • Categoria 5: els millors efectes especials

Els premis consisteixen en:

-A la categoria 1 els premis són un llibre i una medalla per cadascun dels participants i una placa per l’escola.

-A la resta de categories una medalla per cadascun dels membres participants + una placa per l’escola.

Forma de participació

El termini de participació és de l’11 de març al 16 d’abril del 2019. Per participar en el concurs és necessari:

  1. Inscriure’s a través del botó Participo (termini d’inscripció fins al 8 de març) al que pot accedir cada alumne a l’apartat Reptes del seu perfil. En el cas que la participació sigui en grup, cal designar-se un nom artístic que s’indicarà en el correu electrònic quan enviïn el vídeo.
  2. Pujar el booktrailer a un dropbox o google drive donant permís per poder ser visualitzat i fer-nos arribar l’enllaç a través d’un correu electrònic a [email protected]. Al correu electrònic s’ha d’indicar el nom i cognoms de l’alumne/-s, nom del grup -si s’escau- i escola del participant/-s.
  3. El vídeo ha d’estar en format mp4 o similar. Reviseu que estigui correcte el so i la imatge.

Quedaran fora de concurs els booktrailers que no compleixin els requisits de les bases (inscripció prèvia al concurs i publicació del booktrailer amb les característiques especificades i/o fora de termini)

Valoració i lliurament premis

L’equip de Legiland valorarà tots els booktrailers presentats tenint en compte la creativitat, l’originalitat i el guió de la història plantejada.

Els guanyadors es donaran a conèixer el 23 d’abril a través de les nostres xarxes socials i per correu electrònics a les escoles guanyadores.

Els booktrailers guanyadors seran publicats posteriorment al nostre blog.

Avís legal

La participació implica l’acceptació d’aquestes bases.

Els booktrailers presentats seran propietat de l’autor, però s’autoritza a Legiland a la distribució i exhibició sempre que s’especifiqui l’autoria i que no s’utilitzi amb finalitats comercials.  

Els booktrailers que participin en el concurs han de ser de creació pròpia i els autors han de tenir els drets dels materials.

Podeu trobar la informació del concurs a l’apartat Activitats / Reptes Trimestrals i també una fitxa tècnica amb informació de com fer un booktrailer a Activitats/ Foment de la lectura.